Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Bedankt voor het invullen. We nemen z.s.m. contact met je op.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Een betoverend concept voor een blijvende herinnering

Over het vangen van een magische plek, in woord en beeld.

Een bijzondere benadering

Bijna ieder kind (en iedere volwassene) in Nederland kent de Efteling, maar niet iedereen weet dat er, vlak naast dat pretpark, nóg iets bijzonders ligt: Villa Pardoes. Een speciale vakantievilla met twaalf themahuisjes, voor gezinnen met een ernstig ziek kind. Met het gratis verblijf kunnen ouders, broertjes en zusjes, oma’s en opa’s en natuurlijk het kind zelf een hele week los komen van de dagelijkse realiteit. Op een plek met evenveel aandacht voor iedereen kunnen ze even écht genieten. Een mooi doel, vinden wij bij GI. Toen Villa Pardoes ons benaderde voor een nieuw concept en de doorvertaling daarvan, wilden we dan ook graag ons steentje bijdragen!

Concepting & design

Een passend ‘haakje’ voor een nieuwe positionering

Villa Pardoes ontving in het jaar 2000 haar eerste gasten. In de periode die ze bestaan verlegden ze eerder al de focus van het zieke kind naar aandacht voor het hele gezin. Nu werd dit verder uitgebouwd, met het idee van Villa Pardoes als ‘healing environment’. Uit onderzoek kwam naar voren dat gezinnen zeer positief zijn over hun week in Villa Pardoes: het bezoek heeft een positieve impact, zorgt voor blijvende herinneringen en voor een goed gevoel dat nog lang na het bezoek blijft hangen. Aan GI de taak een concept te ontwikkelen dat hierbij aansloot.

Mooie herinneringen maken

Na een kennismaking gaf Villa Pardoes ons alle ruimte ‘to work our magic’ en gingen we aan de slag met het concept, de slogan en beeldontwikkeling. Hierbij was het leidende idee dat Villa Pardoes niet alleen zorgt voor een fijne tijd, maar ook voor een goed gevoel dat nog lang doorwerkt en dat je steeds opnieuw kunt oproepen.

In de ontwikkeling toetsten we onze ideeën daarom steeds aan de hand van vier pijlers: ‘healing environment’, ‘familie’, ‘aandacht’ en ‘magie’. Zo zorgden we ervoor dat onze conceptvoorstellen zeker zouden aansluiten bij de identiteit van Villa Pardoes als betoverende plek voor het maken van mooie herinneringen.

Van sprankelende kitchen-review tot blijvende betovering

Na een wervelende brainstorm presenteerden we een zogenaamde kitchen-review: een kijkje in onze keuken, met sprankelende schetsen en ideeën, om te komen tot drie concepten die we verder uitwerkten. In het gekozen concept staat een stolp centraal, niet alleen omdat gezinnen echt even samen zijn en de wereld om hen heen kunnen vergeten, maar ook omdat de stolp een belangrijke rol vervult in de huisjes van Villa Pardoes. Als ‘element van verwondering’ staat de stolp in de hal van elke kamer, en verschijnen hier op gezette tijden voorwerpen in. De stolp, met de familie centraal, werd dan ook de key image van onze campagne met de slogan ‘Een blijvende betovering’. Dat omvat precies waar een verblijf bij Villa Pardoes om gaat.

Campagnes & content creatie

Een snufje magie in de uitwerking

We stuurden de fotografie aan, met een gezin dat eerder bij Villa Pardoes verbleef, en onze design- en dtp-afdeling zorgde voor een snufje magie in de uitwerking.

Het resultaat werkten we uit in diverse middelen, waaronder advertenties, abri’s en digital roadside bannering. Daarnaast ontwikkelden we ook een online strategie en contentplan. Alles om het bereik van de betovering zo veel mogelijk te verspreiden!

Meer cases